Senaste nytt

Dubbla poäng SAS Mastercard 27-29 maj 2022

Jannes

Medlem
En fråga som tangerar detta lite, har ett Norwegian-kort som underliggande kort till Curve, och faktureringsperioden slutade 15.5.
Förfallodatumet är 28.5, och har även fått e-faktura på detta.

Kan jag förvänta mig strul ifall jag flyttar några större transaktioner med GBIT till SAS MC dagen innan och sedan betalar resten av skulden? Även om fakturan redan gått ut? Min logik är att så länge jag lämnar kvar lite transaktioner och betalar dem så bör jag täcka ryggen.
Har tidigare bara gjort GBIT inom en faktura period, men tror mina betalningsdatum ändrats. (Kanske signal för mig att dumpa Norwegian för något annat backup-kort)
 

intuition

Medlem
När en fakturerad transaktion blir krediterad brukar ditt belopp att betala räknas ner. Så metoden går bra. Sedan kan det ta en viss tid innan det slår igenom så om du har förfallo 28.e är det kanske lite nära inpå. Själv gör jag så på ett kort med förfallodatum 31.e och räknar inte med något strul kring det (men jag har då minst en vardag på mig att kolla saldot)
 

Jannes

Medlem
Okej tack! Vet att det är lite nära inpå, men förfallodatumet är en lördag(?) så tror det ger lite spelrum. Kommer räkna ut min nya slutsumma efter GBIT (som är högre än minimiavbetalning), godkänna den som betalning på fredag och sedan köra GBIT på fredag också.
 

ptotheg

Medlem
Första gången jag använder GBIT nu för att maxa en kampanj! Ska bli spännande att se om någon bank reagerar och stänger något kort!
 

Xilan

Medlem
Första gången jag använder GBIT nu för att maxa en kampanj! Ska bli spännande att se om någon bank reagerar och stänger något kort!
En rekommendation är att ”maxa” genom att sprida transaktionerna jämnt över hela helgen.
På så sätt triggar man inga ”stulet kort-larm” hos kortutgivaren i onödan OCH man får träna på sin egen impulskontroll samtidigt.
 

ptotheg

Medlem
En rekommendation är att ”maxa” genom att sprida transaktionerna jämnt över hela helgen.
På så sätt triggar man inga ”stulet kort-larm” hos kortutgivaren i onödan OCH man får träna på sin egen impulskontroll samtidigt.

Jo nu har jag kört en GBIT per 1,5h :)
 
Toppen