Senaste nytt

SAS EuroBonus Mileage Run (Baspoäng) tråd

M.K

Medlem
@airac Jag har fått D-klass varje gång även hos SAS och 2500p. Detta var dock innan corona och ny tabell, inte orkat allt krångel efter med oklara regler i Tyskland. Kanske någon här med färskare erfarenheter?
 

airac

Medlem
@airac Jag har fått D-klass varje gång även hos SAS och 2500p. Detta var dock innan corona och ny tabell, inte orkat allt krångel efter med oklara regler i Tyskland. Kanske någon här med färskare erfarenheter?
Komplexiteten är väl nya tabellen som du säger, eftersom man även i D-klass gör skillnad på Plus Smart och Pro.
 

Sir Lemon

Medlem
Dags att före 31/5 flyga in 13.600 baspoäng via Eurobonus. Är EBG men vill testa Diamond. Har redan SAS Amex och SAS MC Premium.

Jag funderar både på poängresa plus betalning, då jag har rätt många extrapoäng och på ren cash-resa.

Flyger från GOT och har hittat några alt till Norge (Trondheim, Bergen mfl), som ger 4.500 poäng/riktning. Där kostar ren cash ca 6.500:-.

Helst vill jag ha med ARN som en punkt pga Pontus för att resan ska vara njutbar. Är öppen för olika alternativ och kan tänka mig två nätter på destinationen.

Tidigare har jag använt GOT-ARN-CPH-HAM, men det verkar skralt med ARN på nedresa i alternativen och jag vill gärna ha minst 2 byten för att maxa intjäningen.

Vet ni några bra aktuella sweet-spots?

Om någon är i liknande situation kanske vi kan köra gemensamt projekt. Skicka isf PM.
 
Last edited:

Joakim Wallin

Ny medlem
Hej,

Jag är idag Diamond min period går ut den 31/7. Kommer att sakna ca 20.000 för att behålla Diamond.

Jag har AMEX Elit samt SAS MC Premium och har fått in 22.500 poäng av SAS.

Tips på några vettiga Miles Run resor?

/Joakim
 

TomJ

Medlem
Hej,

Jag är idag Diamond min period går ut den 31/7. Kommer att sakna ca 20.000 för att behålla Diamond.

Jag har AMEX Elit samt SAS MC Premium och har fått in 22.500 poäng av SAS.

Tips på några vettiga Miles Run resor?

/Joakim

Skulle väl rekommendera en long-haul i Plus före en europaresa med många stopp. Det springer lätt upp i timmar när man ska få ihop en resa ex. MMX-ARN-CPH-AMS med lite lagom stopp. Även om flygtid bara är 3-4 timmar så blir det 3 stopp á minst en timme så då skulle jag föredra att sitta bekvämt i min Plus-stol till Miami. Lägg till att ett flyg blir lite sent så du missar en anslutning så har du plötsligt en 12-timmars-resa.

Har gjort några såna modifikationer på jobb-resor för att få ihop lite poäng. Kan bli både både mer poäng och billigare än direktflyg men ack så jobbigt när första flighten ut är försenad.
 

johisco

Medlem
Behöver nå guld innan årets slut och ligger på cirka 23k baspoäng. Den enda resa vi har inplanerad kunde inte ske med Star Alliance så det måste bli några mileage runs...

Nån som har tips för mesta poäng/krona? Är extremt flexibel vad gäller när jag kan åka, - i princip när som.
 

FilipJ

Medlem
Behöver nå guld innan årets slut och ligger på cirka 23k baspoäng. Den enda resa vi har inplanerad kunde inte ske med Star Alliance så det måste bli några mileage runs...

Nån som har tips för mesta poäng/krona? Är extremt flexibel vad gäller när jag kan åka, - i princip när som.
Vilka förutsättningar har du i form av kreditkort? Finns 20,000 statuspoäng möjliga att få genom amex elite. Därtill SAS Mastercard Premium som ger 1,000 statuspoäng per månad du använder det.
 

johisco

Medlem
Vilka förutsättningar har du i form av kreditkort? Finns 20,000 statuspoäng möjliga att få genom amex elite. Därtill SAS Mastercard Premium som ger 1,000 statuspoäng per månad du använder det.
Har Elite redan men skulle alltså kunna skaffa Premium då också och få i alla fall 6-7k poäng där också mao, - ok tack för tips.

Behöver alltså 22k poäng utöver de 20k som Elite ger så tar gärna tips på bästa poäng/krona vad gäller flighter också,

Kan tillägga att det är 10e året som guld så kommer se till att nå guld no matter what men eftersom jag inte reser i jobbet längre sen nu i år så måste jag börja planera upp detta.
 
Du antar dessvärre rätt. Nästan alla mina poäng kommer redan därifrån. Som sagt, ett uselt år v g resandet.. Men då endast en tillfällig dipp så värt att rädda situationen. Men trots tid på sökmotorer och jämförelser med milage calculator samt eurobonus intjäningsprocentsatser, hittar jag inte ngn silver bullet som jag ibland läser om såsom en t/r i business class med TAP till NY och 20k poäng för 10 000 kr…

Hej,

Jag är idag Diamond min period går ut den 31/7. Kommer att sakna ca 20.000 för att behålla Diamond.

Jag har AMEX Elit samt SAS MC Premium och har fått in 22.500 poäng av SAS.

Tips på några vettiga Miles Run resor?

/Joakim

Skaffa ett andra Elite-kort så får ni 20k till. Går att ha två kreditprodukter från Amex. Antagligen mest kostnadseffektivt.
 
Toppen