Senaste nytt

NY Business Class hos Finnair - och annan uppgradering

Gweilo_2

Medlem
Kan bli spännande om detta stämmer - jag är en aning skeptisk....

upload_2022-2-11_9-17-1.png
 

intuition

Medlem
Kan bli spännande om detta stämmer - jag är en aning skeptisk....
Vad är det du undrar om det stämmer?
Om det är huruvida stolen har motoriserad recline? Då behöver du inte fundera längre, det har den inte.

Om det är huruvida man antingen kommer att hata eller älska den så kan jag redan nu bekräfta att det kommer att finnas resenärer som varken hatar eller älskar utan tycker något mitt emellan... :)

Om du tvekar huruvida den kommer till alla A350 och A330 är det också redan nu klart att påståendet stämmer.
 

Homer

Medlem
De har valt att designa ett nytt säte "Collins AirLounge", intressant design med flertalet sätt att sitta i sitt personliga lilla "ägg". Dessvärre så saknar jag dörr mot resten av kabinen, hade varit ett strålande tillägg. Stort plus för madrassen! Noterar även i pressbilder och videos att de har valt den minsta lilla människa för att visa sina säten,
hade varit intressant med en finsk skogshuggare i lotusställning istället.

Ny kabin | Finnair

Finnair presskittet med videos och bilder

inte alla finnar är byggda som Juha Mieto :p
 

FFlash

Medlem
Alltså, de här nya Iittalaglasen...för min del tycker jag de ser ut som tandborstglas.

Visa bifogad bild 126115 Visa bifogad bild 126116 Visa bifogad bild 126117

Alltså, vi finnar som har ibland självförtroendetrauma :) vill inte lita på den världsberömda finska design så jag skulle snarare ha tandborsteglas istället för dessa IKEA-liknande glas ;)
Haha, jag skämtar :D
Bra att de behåller Ultima Thule kvar i affärsklass. Min åsikt är förstås biased men bättre design har jag inte hittat.
 

Gweilo_2

Medlem
Vad är det du undrar om det stämmer?
Om det är huruvida stolen har motoriserad recline? Då behöver du inte fundera längre, det har den inte.

Om det är huruvida man antingen kommer att hata eller älska den så kan jag redan nu bekräfta att det kommer att finnas resenärer som varken hatar eller älskar utan tycker något mitt emellan... :)

Om du tvekar huruvida den kommer till alla A350 och A330 är det också redan nu klart att påståendet stämmer.
Är det din intuition som säger dig det ? Min erfarenhet inskränker sig till ANAs 787 där konceptet (iofs economy) inte var en höjdare, detta kan ju funka, beroende på hur vig/smidig/gammal man är...nåväl, time will tell
 

niksal

Medlem
Hur som helst så tycker jag att Finnair agerar modigt och gör något annorlunda. De är väl positionerade när marknaden (kanske?) öppnar upp sig igen.

I finska Talouselämä (motsvarar Veckans Affärer) är de dock rätt tydliga med att nya utbudet skall vara ”lagom”. Den som förväntar sig ultimata lyxet kommer att bli besviken. De ville skapa en kabin runt hållbarhet. Min egna tolkning är att det kommer att finnas färre val och mindre utbud gällande mat, för att undvika svinn. Jag hoppas dock att det inte betyder lägre kvalitet. Som allätare hoppas jag även att det inte betyder 100% vegetarisk mat. Däremot skulle jag gärna se fler fiskrätter - kanske även sådan fisk som inte är så ansedd. Fiskbullar av mört eller gädda kan vara riktigt gott!

Finns några rapporter om att uppgraderingar begränsas till en klass. Det är negativt. Men återstår att se hur PE prissätts.
 

igelkotten

Medlem
Hur som helst så tycker jag att Finnair agerar modigt och gör något annorlunda. De är väl positionerade när marknaden (kanske?) öppnar upp sig igen.

I finska Talouselämä (motsvarar Veckans Affärer) är de dock rätt tydliga med att nya utbudet skall vara ”lagom”. Den som förväntar sig ultimata lyxet kommer att bli besviken. De ville skapa en kabin runt hållbarhet. Min egna tolkning är att det kommer att finnas färre val och mindre utbud gällande mat, för att undvika svinn. Jag hoppas dock att det inte betyder lägre kvalitet. Som allätare hoppas jag även att det inte betyder 100% vegetarisk mat. Däremot skulle jag gärna se fler fiskrätter - kanske även sådan fisk som inte är så ansedd. Fiskbullar av mört eller gädda kan vara riktigt gott!

Finns några rapporter om att uppgraderingar begränsas till en klass. Det är negativt. Men återstår att se hur PE prissätts.

Färre val men större fokus på kvalitet låter fantastiskt. Det är synd att det är oftast går ”många val, bra kvalitet” till ”få val, dålig kvalitet”. Mitten måste ändå vara en bra sweet spot att balansera kostnad och kvalitet, och en väg framåt för att konkurrera. Oftast så tas det i allt för hårt när man ska spara, vilket är det vi ser oftast, att en bra produkt blir dålig när det ska sparas, istället för att försöka hitta ett mer kostnadseffektivt sätt att förbättra.

Supernyfiken på Finnairs satsning. Jag har inga poäng att använda, men om recensioner blir bra så kan jag definitivt tänka mig köpa Finnair nästa resa till Asien.
 

niksal

Medlem
För tydlighetens skull så var ju ”högre kvalitet”
min tolkning. Kanske mer av en önskan.

Det enda Finnair har kommunicerat är färre val för mindre svinn.
 
Toppen