Senaste nytt

Bagage på Turkish Airlines som Star Alliance gold?

Jim_

Medlem
Postar om detta inlägg: Hej alla erfarna bonusresa resenärer! Jag och min fru kommer inom kort att genomföra våra första long haul *A bonus resa till Singapore. Är nybliven EBG och enligt skrivelsen så borde jag vara berättigad till en extra incheckad väska.
Har lovat att ta med en reseväska, 25 kg, åt en vän som nyligen flyttat till Singapore och tänkte kolla om någon har erfarenhet av extra incheckat väska vid bonusresa med *A? Vill inte gärna hamna i diskussionen vid incheckningen och litar mer på den samlade erfarenheten här på forumet än att ringa till kundtjänsten...
Vi åker med Turkish på business och kan har upp till 40 kg per person incheckad bagage.
Tack för svar på förhand :)
 

MLG55

Medlem
80 kg bagage :eek: hur länge ska ni vara borta?
I de kilona borde väl kompisens väska kunna vara med kan man tycka :rolleyes:

Kollade min egna bokning med Turkish och det är nog inga större problem med väskor:D:D:D

20220206_193448.jpg
 
Kolla gärna innan med TK så att dina uppgifter är uppdaterade och de har din status konfirmerad. Hade ett väldigt lång samtal med Thai i Hanoi för 15 år sedan vid incheckningen då SAS ej hade uppdaterat Thai om min nya status som guldmedlem. Till slut gick det men det tog tid.
 

majoren

Medlem
Du får ta med 100 kilo totalt (weight concept), fördelat på valfritt antal väskor. Av detta är 2x40 kilo normalt incheckat bagage och 20 kilo (44 pound) är extra tilldelning som EBG. Har ofta tagit med en extra resväska, både med Turkish och andra flygbolag, och det har alltid gått bra, självklart förutsatt att status är registrerad eller kan dokumenteras.
 

Jim_

Medlem
Du får ta med 100 kilo totalt (weight concept), fördelat på valfritt antal väskor. Av detta är 2x40 kilo normalt incheckat bagage och 20 kilo (44 pound) är extra tilldelning som EBG. Har ofta tagit med en extra resväska, både med Turkish och andra flygbolag, och det har alltid gått bra, självklart förutsatt att status är registrerad eller kan dokumenteras.
Tack för svar. Känns tryggt med bekräftelsen från andra som haft erfarenhet kring detta.

Kolla gärna innan med TK så att dina uppgifter är uppdaterade och de har din status konfirmerad.
Tack för tipset. Ska kolla upp det.
 

Hachans

Medlem
Tack för svar. Känns tryggt med bekräftelsen från andra som haft erfarenhet kring detta.


Tack för tipset. Ska kolla upp det.

Tänk på att det inte spelar någon roll om vad som står på hemsida, i officiella regler eller om något har gått bra hundra gånger innan om man får en incheckningsagent som vaknat på fel sida och är helt hundra på att de har rätt när de har fel.
 

Jim_

Medlem
Tänk på att det inte spelar någon roll om vad som står på hemsida, i officiella regler eller om något har gått bra hundra gånger innan om man får en incheckningsagent som vaknat på fel sida och är helt hundra på att de har rätt när de har fel.
Känns svårt att gardera sig mot en incheckningsagent som vaknat på fel sida...
 
Toppen