Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2021)

Status
Stängd för vidare inlägg.

KConny

Medlem
Ringde tillbaka nu. Valutan kunde inte ändras utan att avboka och boka om biljetten, med risk att den försvann där mellan. Så jag låter det vara i NOK. Dock så upptäckte han att jag inte hade debiterats några poäng eller voucher. Det kunde han självklart fixa. Så mitt telefonsamtal ledde bara till förlorad poäng och voucher. o_O
 

Sir Lemon

Medlem
Ringde tillbaka nu. Valutan kunde inte ändras utan att avboka och boka om biljetten, med risk att den försvann där mellan. Så jag låter det vara i NOK. Dock så upptäckte han att jag inte hade debiterats några poäng eller voucher. Det kunde han självklart fixa. Så mitt telefonsamtal ledde bara till förlorad poäng och voucher. o_O
Som pojken med såret på handen sa ”Ärlighet varar längst” ;)
 
Morsnig, jag ringde nyss till 2-4-1 och bokade en *A-resa. De fick kortnummer och tog betalt för skatter och avgifter. När jag sen fick e-ticket:en så ser jag att de tagit betalt i NOK? Trots att jag ringde svenska numret, pratade svenska med en svensk och har ett svenskt Amex? Som ett brev på posten fick jag också Amex mailet som varnar om hög växlingskurs (1,517% över referenskurs). Någon som varit med om detta? Bör jag ringa tillbaka och få be om att betala i svenska riksdaler?
Mig tog dom betalt i Euro när jag bokade i måndags. Tänkte på det men orkade inte reagera...
 

Hubert

Medlem
Valutatombolan har jag stött på när jag hade en voucher i euro och bokade en resa i sek. Efter gjord bokning fick agenten fick göra om allt i euro för att kunna applicera min voucher...
 
Har hållt utkik efter en resa ARN-IST i december. Kollar man på Awardfares så är det en märklig lucka där som är helt tom mellan 10/12-28/12.
Har inte sett något liknande tidigare. Är detta vanligt? Hur stor är sannorlikheten att det rasslar till och dom släpper dom här datumen senare tror ni?
upload_2022-2-4_7-52-32.png
 

Filip

Medlem
Morsnig, jag ringde nyss till 2-4-1 och bokade en *A-resa. De fick kortnummer och tog betalt för skatter och avgifter. När jag sen fick e-ticket:en så ser jag att de tagit betalt i NOK? Trots att jag ringde svenska numret, pratade svenska med en svensk och har ett svenskt Amex? Som ett brev på posten fick jag också Amex mailet som varnar om hög växlingskurs (1,517% över referenskurs). Någon som varit med om detta? Bör jag ringa tillbaka och få be om att betala i svenska riksdaler?

Det har skett ett flertal gånger för mig med. Har inte orkat bry mig, men visst skulle du kunna ringa och begära kreditering och omberäkning.
 
Har hållt utkik efter en resa ARN-IST i december. Kollar man på Awardfares så är det en märklig lucka där som är helt tom mellan 10/12-28/12.
Har inte sett något liknande tidigare. Är detta vanligt? Hur stor är sannorlikheten att det rasslar till och dom släpper dom här datumen senare tror ni?
Visa bifogad bild 125959
Inte så konstigt. Händer ofta på alla bolag. Det är då folk ska flyga hem till familj och bolagen vill tjäna pengar och släpper då inga eller extremt få award. Det har ju sagts flera gånger innan.
Bolagens huvudsyfte är att tjäna pengar. Inte ge "gratis" platser. Så kan dom få in lite pengar, speciellt efter en pamdemi så tar dom garanterat den.
 
Inte så konstigt. Händer ofta på alla bolag. Det är då folk ska flyga hem till familj och bolagen vill tjäna pengar och släpper då inga eller extremt få award. Det har ju sagts flera gånger innan.
Bolagens huvudsyfte är att tjäna pengar. Inte ge "gratis" platser. Så kan dom få in lite pengar, speciellt efter en pamdemi så tar dom garanterat den.
Såklart, helt logiskt att dom blockar en period då dom tror sig kunna sälja alla platser. Irriterande dock :)
Kan ju spekulera in i fördärvet men kommer ju aldrig veta om dom kommer släppa några platser under året. Får fortsätta bevaka helt enkelt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen