Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2021)

Status
Stängd för vidare inlägg.

pswe

Medlem
Alternativet är att hämta ut väskorna i IST och checka in igen. Några konstigheter med det?

Det skulle alltså vara
ARN-IST (PNR1)
IST-DPS (PNR2)
DPS-IST (PNR2)
IST-ARN (PNR1)

Du blir ju utsatt för risker vid förseningar när det inte är samma bokning. Blir även gränspassage in i Turkiet.
 
Du blir ju utsatt för risker vid förseningar när det inte är samma bokning. Blir även gränspassage in i Turkiet.
Precis, borde ju funka men såklart blir det mer som kan gå fel.
Kanske kan vara värt att köra utan incheckat bagage men då måste man kanske ändå genom gränsen för att checka in på nästa flyg? Eller kan det gå via transfer desk?
 

Filip

Medlem
Precis, borde ju funka men såklart blir det mer som kan gå fel.
Kanske kan vara värt att köra utan incheckat bagage men då måste man kanske ändå genom gränsen för att checka in på nästa flyg? Eller kan det gå via transfer desk?
Jag hade kört med incheckat bagage, det brukar inte vara några problem att tagga bagaget hela vägen.
 
SAS kundtjänst är ju roliga. Bokade "årets" 241-långresa till Sydamerika igår. Först bokade jag utresan (ARN-ADD-EZE) på SAS *A-awardsida på nätet. Och sen ringde jag in och lade till hemresan GIG-LIS-ARN. Hon som jag snackade med igår var jättetrevlig och hon hittade platserna direkt.

Sen sa hon det gamla vanliga om att hon skulle skicka bokningen till Eurobonus för uträkning av skatter och att det skulle ta 1-2 dagar att få eticket. Jag vet ju att det där inte funkar så bra alla gånger, men accepterade och la på. På Tallinn-tiden var det ju så skönt att få allt klart i telefonen direkt.

Tiden gick men ingen eticket kom. Idag tänkte jag ringa om det inte hände något, men så på förmiddagen ringer SAS och hon som jag pratade med igår säger att "tydligen funkar det inte så med skatterna längre men jag hade inte fått info om det". Hon tar mitt kortnummer, tar betalt och sen är det löst. Eticket kommer efter en kvart.

Varför kan inte SAS utbilda alla sina medarbetare ordentligt?
 
Last edited:

Flyer722

Medlem
SAS kundtjänst är ju roliga. Bokade "årets" 241-långresa till Sydamerika igår. Först bokade jag utresan (ARN-ABB-EZE) på SAS *A-awardsida på nätet. Och sen ringde jag in och lade till hemresan GIG-LIS-ARN. Hon som jag snackade med igår var jättetrevlig och hon hittade platserna direkt.

Sen sa hon det gamla vanliga om att hon skule skicka bokningen till Eurobonus för uträkning av skatter och att det skulle ta 1-2 dagar att få eticket. Jag vet ju att det där inte funkar så bra alla gånger, men accepterade och la på. På Tallinn-tiden var det ju så skönt att få allt klart i telefonen direkt.

Tiden gick men ingen eticket kom. Idag tänkte jag ringa om det inte hände något, men så på förmiddagen ringer SAS och hon som jag pratade med igår säger att "tydligen funkar det inte så med skatterna längre men jag hade inte fått info om det". Hon tar mitt kortnummer, tar betalt och sen är det löst. Eticket kommer efter en kvart.

Varför kan inte SAS utbilda alla sina medarbetare ordentligt?
ABB?
 

Filip

Medlem
Du menar att du tror Turkish kommer gömmer på att checka in hela vägen från ARN-DPS?
Kan man klara incheckning via transfer disken då eller måste man endå in i landet i IST tror ni?
Jag gissar detta, har aldrig testat just den sträckan. Men samtliga gånger jag har rest med två PNR inom *A har jag fått bagaget incheckat hela vägen. Det har främst varit till och från USA.
Har du boardingkort för nästa flyg så har det aldrig varit problem för mig att gå genom transit.
 

KConny

Medlem
Morsnig, jag ringde nyss till 2-4-1 och bokade en *A-resa. De fick kortnummer och tog betalt för skatter och avgifter. När jag sen fick e-ticket:en så ser jag att de tagit betalt i NOK? Trots att jag ringde svenska numret, pratade svenska med en svensk och har ett svenskt Amex? Som ett brev på posten fick jag också Amex mailet som varnar om hög växlingskurs (1,517% över referenskurs). Någon som varit med om detta? Bör jag ringa tillbaka och få be om att betala i svenska riksdaler?
 

Flyer722

Medlem
Morsnig, jag ringde nyss till 2-4-1 och bokade en *A-resa. De fick kortnummer och tog betalt för skatter och avgifter. När jag sen fick e-ticket:en så ser jag att de tagit betalt i NOK? Trots att jag ringde svenska numret, pratade svenska med en svensk och har ett svenskt Amex? Som ett brev på posten fick jag också Amex mailet som varnar om hög växlingskurs (1,517% över referenskurs). Någon som varit med om detta? Bör jag ringa tillbaka och få be om att betala i svenska riksdaler?
Kanske resan börjar i Norge?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen