Senaste nytt

Kan detta betyda att USA öppnar upp?

Status
Stängd för vidare inlägg.

mha321

Medlem
Anlände efter inställt flyg och ombokning/nedgradering till Lufthansa till Newark för två timmar sedan. Tror aldrig jag passerat immigration i Newark så snabbt, inga extra frågor runt vaccin eller tester. Dessutom var tullen tom så det var bara att promenera ut! (på Newark har det hänt mer än en gång att just tullen varit den långa kön för mig).

Sas och Lufthansa verkar göra olika. Sas var tydliga med att "cdc attestation" kollade I Stockholm men kollas igen I köpenhamn och då också samlas in. I München möttes jag av ett "ojdå, du är ju redan markerad som alla dokument ok, då behöver vi inte göra något - de hade räknat med att första kollen hade samlat in pappren.

Aja. Jag blev insläppt, och kan nu ta en beer and a burger på hotellet i Brooklyn efter en oplanerat lång resdag..
 

Senator

Moderator
Anlände efter inställt flyg och ombokning/nedgradering till Lufthansa till Newark för två timmar sedan. Tror aldrig jag passerat immigration i Newark så snabbt, inga extra frågor runt vaccin eller tester. Dessutom var tullen tom så det var bara att promenera ut! (på Newark har det hänt mer än en gång att just tullen varit den långa kön för mig).

Sas och Lufthansa verkar göra olika. Sas var tydliga med att "cdc attestation" kollade I Stockholm men kollas igen I köpenhamn och då också samlas in. I München möttes jag av ett "ojdå, du är ju redan markerad som alla dokument ok, då behöver vi inte göra något - de hade räknat med att första kollen hade samlat in pappren.

Aja. Jag blev insläppt, och kan nu ta en beer and a burger på hotellet i Brooklyn efter en oplanerat lång resdag..

En öl med @sembl och jag i helgen?
 

Baker421

Medlem
Vi skulle rest till Miami 8/11 men fick ställa in dagen innan pga sjukt barn. Lyckades boka om allt och reser nu ARN-MIA på lördag.
Antigentest flyttat till dagen innan pga de senaste ryktena om ändrade testregler.

Eftersom vår son på 5 år är ovaccinerad så gäller Covid-test dag 3-5 efter inresa för honom. Någon på forumet som har rest in i USA med barn nyligen och har lyckats förstå hur man går tillväga lokalt?
Dessutom, ska man rapportera till myndigheterna att testet är genomfört samt resultatet?
Det är bara att gå in till närmaste apoteket och köpa en självtest. Helt omöjligt att myndigheten kan kolla om du har gjort det eller inte . . .
 

Ricci

Medlem
Funderar lite på kort tur till USA över jul (vet att jag är sent ute...).
Men vad krävs idag att resa till USA via LHR från ARN?
1. Negativt covidtest (max 1dag gammalt).
2. Fullt vaccinerad
3. PLF (för transfer på LHR)
4. ESTA

Har jag glömt något mer som krävs?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen