Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2021)

Status
Stängd för vidare inlägg.

RhinoG

Medlem
Blev den avbokad i november? För då borde du ha fått tillbaka vouchern med utgång nästa månad (alltså sista december). Vouchern ges tillbaka med utgång sista dagen kommande månad. Annars är det som @Mr Basic säger.

Nej, den bokades av tidigare så utgångsdatum var 31/10. Ringde in idag och det var inga som helst problem att boka anslutningen till Istanbul. Inga frågor om voucherns giltighet eller liknande. Visserligen ekonomi och via Frankfurt, men hellre det än att betala 15 papp för business till IST ur egen ficka..
 

stare

Medlem
Är du osäker kan du går in i Amex appen, under förmåner, visa aktivitet och se om där står "Du har nu uppnått din Eurobonus-förmån" samt datum du uppnått det. Har du fått en voucher så är den din.
Hur många EB poäng få du att uppgradera till Elite från Premium?
Ser i appen att jag har ett spend på 168k. Men hittar inget dokument pdf eller dylikt, inget med posten, ska det finnas? Står under transaktioner - "Du har nu uppnått din EuroBonus-förmån!" och ser ju 2-4-1 i på min SAS sida. Är det allt, så nu kan jag uppgradera utan att bli av med Vouchern alltså?
Uppgradera till Elite:
"Ansök innan 31/12 och få poäng motsvarande en tur och returresa inom Europa"
 
Last edited:

palmen

Moderator
Ser i appen att jag har ett spend på 168k. Men hittar inget dokument pdf eller dylikt, inget med posten, ska det finnas? Står under transaktioner - "Du har nu uppnått din EuroBonus-förmån!" och ser ju 2-4-1 i på min SAS sida. Är det allt, så nu kan jag uppgradera utan att bli av med Vouchern alltså?
Uppgradera till Elite:
"Ansök innan 31/12 och få poäng motsvarande en tur och returresa inom Europa"
Ja den dyker upp på sas sida, då är allt i sin ordning. Har du tur kanske ett brev kommer men det kan man inte räkna med. Inget annat kommer att ske.
 

Fredde18

Medlem
Ser i appen att jag har ett spend på 168k. Men hittar inget dokument pdf eller dylikt, inget med posten, ska det finnas? Står under transaktioner - "Du har nu uppnått din EuroBonus-förmån!" och ser ju 2-4-1 i på min SAS sida. Är det allt, så nu kan jag uppgradera utan att bli av med Vouchern alltså?
Uppgradera till Elite:
"Ansök innan 31/12 och få poäng motsvarande en tur och returresa inom Europa"
Efter tips från Amex-chatten, när jag inte fått brev efter uppnådd 2-4-1, loggade jag in på hemsidan, inte i appen, och ändrade ”marknadskommunikation” (-ish). Den var valt till att jag inte ville ha fysisk post och jag valde ”ja” i stället. Har inte handlat in en ny voucher så kan inte bekräfta att det var problemet, men med stor sannolikhet löser det sig.
För övrigt kommer mig veterligen din voucher leva kvar tills den går ut, även om du säger upp ditt kort helt och hållet. Uppnådd voucher är en ägd voucher lixom.
 

joa

Medlem
Tidigare var det ju ok på att man kunde boka om bonusresor med utgånga vouchers en gång.
Kollar jag i länken hittar jag inget om det utan istället.
Känns som jag antingen inte hittar information, missar något väsentlig eller så kan man helt enkelt inte boka om utgågna vouchers längre?
Någon som vet?
upload_2021-12-14_11-28-27.png
 
Måste säga att dom senaste veckorna har jag fått bra hjälp, tidigare av en mr P och idag mr A
Dom var hjälpsamma och letade länge för att försöka få ihop pusslet med min bokade resa i början av 2022

Hade en First med ANA som jag tyvvär fick ändra då jag råkade läsa och få bekräftat att jag inte får byta från Intrernationa flyg till Domestic på HND :(. Så min LHR-HND HND-KIX KIX-BKK även om den var klar och biljeterad så kan jag inte flyga det.
För jag vill INTE bli fast på HND och inte kunna röra mig någon stans.
Svårt att hitta andra flyg/vägar men alla har vid olika tillfällen hjälpt till verkligen bra.
Så hitils har jag riktigt bra erfarenhet av nya "Tallin"

Sen är ju tyvärr situationen som den är så det är riktigt svårt att hitta platser, jag brukar ha ca 90% på infon från Award F men nu stämmer det knapt tyvärr. Men det är ju för att det är som det är i världen och att sas inte verkar fixa award platser som dom andra i aliancen

Men nya "Tallin" gör hittils sitt jobb bra och är trevliga.
 

larced

Medlem
Känns som det blivit i princip omöjligt att boka något med 2-4-1 vouchers längre. Dom ser ofta flighterna och platserna, men får inte boka dom.
Rena Lufthansa flighter mellan ARN och FRA verkar i princip omöjligt ett halvår framåt.
Har ni också märkt en väsentlig skillnad i vad som faktiskt går att boka numera? Eller är det bara Awardfares som blivit så mycket sämre i att faktiskt skildra vad som går att boka på poäng? Senaste försöken har kanske var 10e flight jag sett på Awardfares faktiskt gått att boka (och då pratar vi vanliga Business inom Europa, inte LH First).

Det borde inte vara omöjligt att boka en vanlig enkelresa mellan ARN och FRA i ekonomi ett halvår i förväg. Då är inte vouchern mycket värd.
 
Känns som det blivit i princip omöjligt att boka något med 2-4-1 vouchers längre. Dom ser ofta flighterna och platserna, men får inte boka dom.
Rena Lufthansa flighter mellan ARN och FRA verkar i princip omöjligt ett halvår framåt.
Har ni också märkt en väsentlig skillnad i vad som faktiskt går att boka numera? Eller är det bara Awardfares som blivit så mycket sämre i att faktiskt skildra vad som går att boka på poäng? Senaste försöken har kanske var 10e flight jag sett på Awardfares faktiskt gått att boka (och då pratar vi vanliga Business inom Europa, inte LH First).

Det borde inte vara omöjligt att boka en vanlig enkelresa mellan ARN och FRA i ekonomi ett halvår i förväg. Då är inte vouchern mycket värd.
Det har tyvärr blivit sämmre med platser som vi förut har kunnat se via andra system, jag har haft 90% lycka med platser via AF förut.
Men nu är det tyvvär inte mycket som gäller för oss EB

BTW idag fick jag en kille som va lagom rorad med sitt jobb.
Vi fick till resan men han va inte glad :D
 

palmen

Moderator
Känns som det blivit i princip omöjligt att boka något med 2-4-1 vouchers längre. Dom ser ofta flighterna och platserna, men får inte boka dom.
Rena Lufthansa flighter mellan ARN och FRA verkar i princip omöjligt ett halvår framåt.
Har ni också märkt en väsentlig skillnad i vad som faktiskt går att boka numera? Eller är det bara Awardfares som blivit så mycket sämre i att faktiskt skildra vad som går att boka på poäng? Senaste försöken har kanske var 10e flight jag sett på Awardfares faktiskt gått att boka (och då pratar vi vanliga Business inom Europa, inte LH First).

Det borde inte vara omöjligt att boka en vanlig enkelresa mellan ARN och FRA i ekonomi ett halvår i förväg. Då är inte vouchern mycket värd.
Det är snarare så att det strypts vad sas har tillgång till jämfört med andra bolag i alliansen.
Om det är sas som säger nej (för det kostar pengar) eller de andra bolagen som inte vill släppa till sas låter jag vara osagt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen