GOTBound
Medlem
Tror det är strikt. Vi ska ta med oss något papper till incheck från den anhörige.
Ok, jag förstår. Det stod väldigt strikt i rate coden. I övrigt helt sjuka priser
EK
Tror det är strikt. Vi ska ta med oss något papper till incheck från den anhörige.
Hur ofta brukar Bonvoy köra x2 points? Har ett gäng bokningar i vinter och går och hoppas på extra trevlig poängintjäning.
Verkar smått otroligt och högst osannolikt att det skulle hända. På co-brandade kort får ju Marriott en del av kortavgifterna och ger då någon sorts incitament för att man ska skaffa just det kortet. Utan dylik vinstdelning lär det inte hända att man skulle få 15 nätter på ett vanligt, icke-brandat Amex Platinum. Sorry att pajja julstämningen men det skulle vara för bra!Åtminstone kopiera det samarbete som Marriott har med sina egna Amex-kort i USA att man får 15 nätter adderat till sitt konto.
Fast så himla mycket kan det ju inte vara när det bara är 10 av 75 nätter Däremot på den "gamla goda tiden" när man fick 10 nätter varje gång och inte bara första, var det ju busenkelt att nå dåvarande platinum (numera titanium) på det. Har ju hänt att man bokade ett konferensrum sent i september för att säkra plat...1/1 2020 drar Marriott in Reward Events 10 nätter som man kunde boka en gång per år hos ett hotell. Väldigt tråkigt. Mycket av min Titanium-status byggde på dessa 10 nätter
Håller med -- tur med timingen av double nights är viktigt. Utan den är Titanium svårt att nå utanför USA. Och guld är som du säger numera helt värdelöst.och kombination av double nights promotion. Nu får jag hoppas på en ny double night promotion när jag reser sommar och till höst/vintern men dessa kan infinna sig när som helst under en 3 månaders period. Kanske jag når till Platinum 2020 om jag har flyt med Marriotts promotion. Annars blir det Guld... som är värdelöst.
Ja, tyvärr är marknaden väldigt vinklad. Mycket enklare att nå status i USA, tack vare kreditkorten. Det är dock detsamma för de flesta stora hotell-programmen.Bästa hade varit om Marriott skulle släppa ett Marriott-brandat kort i EU som ger Elite-nätter. Men det ser ut som att de satsar allt på sina kreditkort i USA där man får 15 nätter varje år.