Senaste nytt

Kampanj: Ansök om SAS Amex Premium senast 11 Juli 2019 och få 30 000 extrapoäng i välkomstbonus

Jackie

Medlem
Det stämmer ju inte, det går utmärkt att nyttja 2 vouchers samtidigt om man är fler än 2 i samma bokning! Dom menar säkert att man inte kan få 75% (eller 100%) rabatt genom att nyttja 2 vouchers, men det är lite konstigt formulerat...

Ingen aning, det stod på Amex sida när man loggar in och väljer Saldo EuroBonus-poäng.
Själv är jag nybörjare på allt med poäng intjäning och 2-4-1 vouchers. Har tjänat i 3st 2-4-1 vouchers men ej hunnit uttnyttja ännu.
 

Canadien

Medlem
(Elite kort)
När du handlar för 150 000 kronor under ett kalenderår får du 50 % poängrabatt på en valfri EuroBonus-resa med SAS eller Star Alliance. Ytterligare en 50% poängrabatt på en EuroBonus-resa med SAS eller Star Alliance om du handlar för minst 300 000 kr inom samma kalenderår. Rabatten gäller för en EuroBonus-resa med SAS eller Star Alliance för upp till två personer.

Förmånen kan erhållas maximalt två gånger per år. Om två förmåner erhållits kan dessa inte nyttjas vid samma bokningstillfälle. Nästa intjäningsperiod påbörjas i januari påföljande år.

Ja, men man kan ha Premium ovanpå detta och trigga en tredje voucher. Men inte två premium samma år tydligen.
 
Det stämmer ju inte, det går utmärkt att nyttja 2 vouchers samtidigt om man är fler än 2 i samma bokning! Dom menar säkert att man inte kan få 75% (eller 100%) rabatt genom att nyttja 2 vouchers, men det är lite konstigt formulerat...
Tallin gör 2 poängdragningar för att simulera 2 bokningar tror jag, och på så sätt kan dom applicera två vouchers. Alla pax blir dock i samma bokning.
 

Tonton

Medlem
Fick lite saker bekräftat från min kontakt från Amex nu:
  1. Det är totalt 45 000 SEK över 3 månader som gäller
  2. Det går inte att göra vanliga värvningar på denna kampanjen, utan man måste gå via länken i mailet alternativt på SAS hemsida.

Jag tycker att detta är en bra deal, och har därför precis signat upp både min mor och far på denna!

På så sätt räknar jag med att de drar ihop drygt 106 000 eurobonuspoäng för en kostnad om 7500 SEK.

Mamma nämnde ändå i går att hon vill att jag fixar en liknande resa som de tidigare har gjort till Zanzibar och Mauritius. Måste ändå säga att detta var ett ytterst billigt sätt att få till poängen för två personer i business. Perfekt läge att plocka lite pluspoäng hos mamma och pappa med andra ord :D
 
Fick lite saker bekräftat från min kontakt från Amex nu:
  1. Det är totalt 45 000 SEK över 3 månader som gäller
  2. Det går inte att göra vanliga värvningar på denna kampanjen, utan man måste gå via länken i mailet alternativt på SAS hemsida.

Jag tycker att detta är en bra deal, och har därför precis signat upp både min mor och far på denna!

På så sätt räknar jag med att de drar ihop drygt 106 000 eurobonuspoäng för en kostnad om 7500 SEK.

Mamma nämnde ändå i går att hon vill att jag fixar en liknande resa som de tidigare har gjort till Zanzibar och Mauritius. Måste ändå säga att detta var ett ytterst billigt sätt att få till poängen för två personer i business. :D

Är det 45.000kr och 30.000 poäng som gäller på alla tre kort?
 

Tonton

Medlem
Är det 45.000kr och 30.000 poäng som gäller på alla tre kort?
Det jag hörde om alla tre kort kom från en person som känner någon på amex (läste det på FFL). Med andra ord inget bekräftat från min sida. Skickade bara infon vidare :)

Det jag hörde direkt från min kontakt är att man måste använda länken som är på mail eller hemsidan. Jag glömde faktiskt att fråga/bekräfta om man kunde välja vilket kort man ville. Ska kolla upp det och återkomma!
 

Tonton

Medlem
Någon som har länken till där man ansöker?

Kopierad från SAS hemsida (så ingenting jag tjänar på - för tydlighetens skull...)

Premium (och exakt den länken SAS har på förstasidan):
Kod:
https://www.americanexpress.com/se/kreditkort/sas-eurobonus-premium/?cpid=100350394


EDIT: Jag märker nu att det utan problem går att byta ut "premium" mot "elite" samt "classic" i länken - så det talar ju för att det bör fungera med fler kort.

Classic:

Kod:
https://www.americanexpress.com/se/kreditkort/sas-eurobonus-classic/?cpid=100350394


Elite:

Kod:
https://www.americanexpress.com/se/kreditkort/sas-eurobonus-elite/?cpid=100350394
 
Det jag hörde om alla tre kort kom från en person som känner någon på amex (läste det på FFL). Med andra ord inget bekräftat från min sida. Skickade bara infon vidare :)

Det jag hörde direkt från min kontakt är att man måste använda länken som är på mail eller hemsidan. Jag glömde faktiskt att fråga/bekräfta om man kunde välja vilket kort man ville. Ska kolla upp det och återkomma!

Helt klart sneaky av SAS/AMEX som skyltar med detta på värvningslänkar.

f0dae2de239f7ab9d3003b236cc33475.jpg

Att SAS utskickade länkar inte har någon info på landningssidan är också under all kritik. Man önskar helt klart tydligare info.

Om man ska använda denna kampanj rekommenderar jag att man dokumenterar det väl i form av screenshots etc. Det kommer jag göra :)
 

Tongen2

Medlem
Låter ju grymt detta! Dock högst förvirrande såklart.
Om jag vill skaffa elitekortet igen till mig själv nu då? Hade det tills förra året och har nu haft premium sedan dess. Funkar det tror vi?! Grymt bra värde i så fall.
 
Toppen