Senaste nytt

Kompensation för icke fungerande WiFi ombord på longhaul?

SAS fortsätter med WiFi som säljargument i deras kommunikation. Från senaste mailet "Travelers go west. Boka USA-resan nu!":
---
Med oss är Chicago nära! Du behöver bara luta dig tillbaka, slappna av, kolla in vår underhållning, koppla upp dig på vårt WiFi och njuta av en bit mat. Vips, så har du landat i landet av möjligheter och kan börja erövra stadens alla frukostställen, löparrundor, delis, shoppinggator, gallerier eller vad det nu är som lockar just dig. Boka din resa idag.
---
 

Slipsknut

Medlem
Jag hade inget Wifi på varje dit eller hemresan till NY förra veckan.
Inte på planet för mellanlandning i Oslo heller.

Är det något man själv missar att göra helt plötsligt? Fick inte upp websidan där man accepterar login så att säga.
Detta då i SAS Plus.
 

palmen

Moderator
Jag hade inget Wifi på varje dit eller hemresan till NY förra veckan.
Inte på planet för mellanlandning i Oslo heller.

Är det något man själv missar att göra helt plötsligt? Fick inte upp websidan där man accepterar login så att säga.
Detta då i SAS Plus.
Ofta jag inte får login sidan att fungera, men brukar fungera om man testar lite olika browsers.
 

samet

Medlem
Jag hade inget Wifi på varje dit eller hemresan till NY förra veckan.
Inte på planet för mellanlandning i Oslo heller.

Är det något man själv missar att göra helt plötsligt? Fick inte upp websidan där man accepterar login så att säga.
Detta då i SAS Plus.

Har samma problem. Får gå via wifi, hantera router, öppna i browser, så funkar det för mig.
 

mha321

Medlem
Har samma problem. Får gå via wifi, hantera router, öppna i browser, så funkar det för mig.
Jag tror faktiskt det aldrig någonsin har fungerat för mig med "autodetect av inloggningssidan". Däremot brukar det fungera om man tar det manuellt med en browser.

Lämpligen en helt tom browser-profil dessutom så att man inte har adblocker eller popupblocker eller antimalware eller andra saker -- de brukar inte slå mot SAS-inloggnignen tror jag, men på många andra ställen. Så det är en bra rekommendation att alltid ha det.
 

LPC123

Medlem
Vart skickar man till sas om man vill testa att få ersättning för uteblivet wifi? Bara ett mail till supporten?
 
Toppen