Senaste nytt

Några ord om servering på SK965/SK966 Köpenhamn - Hong Kong v.v.

TomJ

Medlem
Håller med om att i dessa situationer lyser SAS effektivitetsproblem igenom rejält.

När det finns två business kabin delar, borde man anvisa en del där middags-serveringen inte finns för de som vill sova.

På Finnair flighter har det ibland blivit så av ren slump, då alla vill sitta där fram och tomt i bakre delen. Har kunnat gå bak och sussa tillsammans med någon enstaka till som insett detta..

Skulle nog säga att enda sättet att försöka undvika kritik för detta är att separera på sov och ät-kabiner som RobHK antyder. Man måste förstås nå ut med budskapet så att folk vet när de bokar att man bokar "tyst kupé" och att man sen håller sig till vad man lovat. Den ena resenären har betalt dyrt för att få sova och kanske kunna arbeta vid ankomst, den andre har betalt dyrt för att få en lyxig resa med god mat och dricka i lugn och ro.
 

bankb

Medlem
Oavsett nattflyg eller inte är jag väldigt fundersam kring den generella serveringstiden hos SAS. Min bild är att det tar orimlig lång tid hos SAS jämfört med andra bolag. Enda flighten som jag upplevt långsammare är när jag flög first med Asiana. Men då fick det gärna ta lite tid för min del :)

Ett tillägg är att vi väldigt gärna tar nattflyg när vi reser privat för att barnen ska somna strax efter att dom satt sig ;)
 

Agö

Medlem
Jag ska snart åka Chicago-Köpenhamn som avgår 22:05. Min plan är att äta mig mätt i Polaris-loungen och sova med ögonbindel och skriva en lapp där det står "NO WAKEUP FOR ANY FOOD OR DRINKS" och hänga upp väl synligt vid min stol.
Absolut. Och är man sådan att det fungerar fint att sova under omständigheter där det är liv och rörelse samt ljus och ljud i kabinen så är detta ju ingen stor sak öht.
 

Hachans

Medlem
Oavsett nattflyg eller inte är jag väldigt fundersam kring den generella serveringstiden hos SAS. Min bild är att det tar orimlig lång tid hos SAS jämfört med andra bolag. Enda flighten som jag upplevt långsammare är när jag flög first med Asiana. Men då fick det gärna ta lite tid för min del :)

Ett tillägg är att vi väldigt gärna tar nattflyg när vi reser privat för att barnen ska somna strax efter att dom satt sig ;)

Ja, den är fruktansvärt långsam. Jag vet inte vad de sysslar med.

Tycker ett omvänt koncept vore bra för HKG-linjen. Lätt bruk måltid vid avgång, sedan större frukost med allt vad som kan tänkas ingå.
 

apknug

Medlem
Ja, den är fruktansvärt långsam. Jag vet inte vad de sysslar med.

Tycker ett omvänt koncept vore bra för HKG-linjen. Lätt bruk måltid vid avgång, sedan större frukost med allt vad som kan tänkas ingå.
Öh servicen är långsam för att kabinfacket skall kunna upprätthålla de kabinanställdas rättighet att bara behöva servera EN gång på USA linjerna, där "hinner" de dubbla besättningarna inte gå ut med vagnarna två gånger för de måste de sitta o sova i en box inne i planet...
 
Toppen