Senaste nytt

Hotell som har fönster in i badrummet

Homer

Medlem
Redan för 4 år sedan irriterade jag mig på detta ;)
Någon som testat något MGallery hotell? | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

B-Lay Thong Pkuket
6227-f1397a4b8652873f781908cb71e9021e.jpg
 
Har inte riktigt förstått mig på detta fenomen som verkar finnas lite här och där, dvs ett fönster så man ser in i badrummet från övriga delen av rummet.

Vissa kanske gillar det och andra ogillar.

Tänkte att vi kunde försöka lista dessa hotell så man kan undvika eller välja dom utifrån egen preferens.

Jag börjar med ett bidrag från Crown Plaza i Singapore på Changi flygplats, rum 503.
Visa bifogad bild 62988

Svårt om vi bara listar hotell eftersom min erfarenhet säger att det varierar mellan olika rumstyper på samma hotell.

Sofitel Abu Dhabi Corniche: I ett "vanligt" dubbelrum.
Regal Shanghai East Asia Hotel: I rummen högre upp där man även har utsikt mot fotbollsplanen på stadion.
Novotel Taoyuan Taipei: Dubbelrum på executive floor. (Premier floor?)
Optus Sarovar Premiere Gurgaon (Delhi): I ett "vanligt" dubbelrum.

Har med största säkert glömt några. Och ett flertal Kinesiska hotell som jag också glömt namnen på.

Alla hotellen ovan har den här typen av rum. Vanligtvis med persienn eller rullgardin att dra för, men om jag inte minns fel så var det Novotel Taoyuan som hade en elektronisk "dimmer" av glaset.

Jag har försökt beskriva var i hotellet jag haft dessa rum men har tyvärr glömt bort formella namnen på rumstyp.

Jag bor ju vanligtvis själv på hotellrummet så jag har inga problem med detta. Tvärtom så känns det både ljusare och rymligare. Dessutom så kan man ju kolla på TV medan man duschar. :)
 
  • Gilla
Reactions: Pho

Homer

Medlem
Finns massor
Cosmopolitan Las Vegas
Hilton Windhoek

Ett riktigt skräckexmpel som inte ens hade fönster och
det var öppet även till toaletten.
Fukt och odör kunde sprida sig helt obehindrat.


Protea (Marriott) Hotel Umfolozi

Badrum 1a.jpg



Badrum 2.jpg


Helt öppet även till toaletten
Badrum 4.jpg



Badrum 5.jpg
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Jönsson

Medlem
Det är vanligt att hotellen i Korea/Japan har dessa glasväggar, även i suiterna. Det är något trendigt antar jag.
 
Avalon här i Göteborg har det på vissa rum, se bild. Tror det är specificerat när man bokar vilka rum som har det så de går att undvika.
SuperiorOpenBath_rum.jpg


Hilton Beijing Airport hade det också i Duplex Suiten, men det fanns två andra badrum utan. Alltid något.
 

Agö

Medlem
Avalon här i Göteborg har det på vissa rum, se bild. Tror det är specificerat när man bokar vilka rum som har det så de går att undvika.
SuperiorOpenBath_rum.jpg


Hilton Beijing Airport hade det också i Duplex Suiten, men det fanns två andra badrum utan. Alltid något.
Jag har bott i ett sådant rum på Avalon. Opraktiskt dessutom med badkar i rummet.
 
Toppen