Senaste nytt

Hur många Eurobonuspoäng tjänar jag?

AABack2ARN

Medlem
Det var väl på tiden eftersom man tog bort motsvarande information från SalesInfo för ett tag sedan. Men jag kan tycka att tabellen fortfarande är lite klantigt formaterad/opedagigisk eftersom man trycker ihop business discounted med economy. Men som sagt, ett steg i rätt riktning. :)
 

Brinkmann

Medlem
Vanliga varningen för codeshare gäller! Normal intjäning går på operating carrier och är safe, men jag har ingen aning om hur codeshare påverkar EB challenge. Skulle tro att det är SK-metall som räknas, men skulle nog lusläsa T&C innan jag bokar codeshare...

Jo, du har nog rätt. Vi får se helt enkelt. Nu kunde jag ju inte gärna boka en nästan tre ggr så dyr biljett :) Lustigt dock hur det kommer sig att det var sån skillnad.

Tack hörrni, för svar =)
 

Kinski

Medlem
Ber om ursäkt på förhand, men vill bara vara säker på att jag förstår första posten riktigt.

LH från Arlanda till Haneda via München som exempel (se nedan).
Booking code L, vilket hos LH är Economy (low).

820 miles ARN-MUC = 900
5829 miles MUC-HND = 5900

Sen enligt info är det:
Flights in Europe Flights worldwide
Economy (low) Economy (low)
Fr 75 Fr 150
G, K, W, T, L, E (25%) G, K, W, S, T, L, E (25%)

225 poäng ARN-MUC
1475 poäng MUC-HND

ToR - 3400 poäng

Att jämföra med 12 400 som ARN-CPH-NRT ger med SAS.

Stämmer det?



Fare 1: Carrier LH LNNJSW STO to TYO (rules)
Passenger type ADT, round trip fare, booking code L
Covers ARN-MUC (Economy), MUC-HND (Economy)
1 250,00
Fare 2: Carrier LH LNNJSW TYO to STO (rules)
Passenger type ADT, round trip fare, booking code L
Covers HND-MUC (Economy), MUC-ARN (Economy)
1 250,00
German Passenger Service Charge (RA) 304,00
(YQ) 3 270,00
Swedish Passenger Charge (YA) 160,00
German Airport Security Tax (DE) 51,00
Japan International Passenger Facility Charge (SW) 170,00
Subtotal per passenger 6 455,00
Number of passengers x1
Total airfare & taxes 6 455,00

  • This ticket is non-refundable.
  • No changes may be made to this ticket after purchase.

Fare construction (can be useful to travel agents)
STO LH X/MUC LH TYO 176.48LNNJSW LH X/MUC LH STO 176.48LNNJSW NUC 352.96 END ROE 7.08276 XT 160YA 51DE 304RA 170SW 3270YQ
 

Crille81

Medlem
Jag ska göra en resa till Madrid nu kommande vecka och har själv inte gjort bokningen så undrar om någon kan hjälpa mig hur många poäng jag kommer tjäna på följande resa:

Flygbolag: Brussels Airlines
Ditresa: CPH-BRU-MAD (Economy (K))
Hemresa: MAD-BRU-CPH (Economy (E))

Hittar inte dessa bokningsklasser på Billiga flygbiljetter och flygresor – sk och boka flyg - SAS är det så illa att jag inte tjänar några poäng?
 
Jag har nu kollat lite på reseplaner framöver och ligger ca 6-7000 poäng back för att vara säker på att återkvalificera mig som EBG, har period jan-dec. Vad tror ni om GOT-CPH-CDG över dagen för 2.720 kr i Plus som ger 7.500 poäng?? Eller finns det något annat kul?
 
Toppen