Senaste nytt

Status matchning till Aerosvit Airlines

Jacob

Medlem
Vet inte hur intressant det här är men kanske finns det någon som kan dra nytta av det.

På Aerosvits hemsida (ett av Ukrainas flygbolag) finns en sida där en rad flygbolag och statusnivåer finns angivna och översatta till motsvarande nivå i Aerosvits bonusprogram Meridian.

Längst ner står det:

In case you are other airline frequent flyer programme member with high membership status (SILVER, GOLD, ELITE, PLAYINUM, etc.) and other airline frequent flyer programme is not in the list as per Table content, we kindly ask you to send the copy of your valid other airline loyalty programme membership card by e-mail: meridian@aerosvit.com. During 3 days you will be inform if it is possible to issue Meridian card according to your request.

Loyalty Programm of Aerosvit Airlines. Frequent Flyers Program.

Så om någon är sugen på ett lite udda silver eller guldkort... :)
 

Dr. Miles

Expert
Frågan är, om derars statusmedlemmar blir behandlad bättre när saker och ting strular hos Aerosvit(försening, inställt flyg etc).

Om ja, då är det värt att matcha status.
 

Roger J

Medlem
Eftersom exempelvis Lufthansa också flyger till Kiev har jag svårt att se mig själv ombord under någon överskådlig framtid...
 

Jacob

Medlem
Aerosvit flyger ju i alla fall till Arlanda, och de har bra priser.

Som guld, vilket man verkar få med de flesta vanliga guldkort (LH, Flyingblue, BA m.fl), får man framförallt en trevlig förmån:

Free upgrade to business class is provided upon the card holders’ request on check-in on all AeroSvit own international scheduled flights from Kyiv and ticket issued in Y/M/B classes
Free upgrade to business class is provided upon the card holders’ request on check-in on all AeroSvit own domestic flights and ticket issued in all commercial classes
 

Roger J

Medlem
Med tanke på kommande EM kan det ju hända att man hamnar på Aerosvit. Så lika bra att skicka in en statusmatch dårå...

Hittade följande sköna "statement" på deras hemsida angående matserveringen ombord (länk längst ned):

---------

Type of dishes served on board depends on several circumstances:
-Destination of the flight
-Time
-Costumers' attitude
-International tendencies
-In-flight catering technologies
-Time flown

--------------------

Källa:
Inflight service
 

rob74

Medlem
Tror att chansen/risken att jag skulle hamna ombord på en av dessa flyg är ytterst minimal, så jag tror jag hoppar just denna statusmatchning... ;)
 

Jacob

Medlem
Gapskratt! ;)

"No soup for you!"
Haha! Eller "om du inte är snäll får du ingen mat..." :D

Skämt åsido, tror man ska ta det där med en nypa salt. Läser man hela stycket verkar det som de syftar på trender och att de vill försöka anpassa maten efter vad som är på tapeten för tillfället.
 
Toppen