Senaste nytt

Economy Extra eller bränna 24000 poäng?

Försöker boka en "2 för 1" bonusresa tack vare erbjudandet från Amex, men fastnar i att det inte finns tillgängliga bonusplatser mellan Luleå och Stockholm i Business Class de datum som jag lyckats hitta biljetter Stockholm-(Oslo-)New York. Enligt EBG Medlemsservice (som jag ringde först för att kanske kunna hitta något anslutningsflyg) så måste hela resan finnas tillgänglig i bokningsverktyget för att det ska gå att boka via det särskilda call-centret i Uppsala.

Mina alternativ tycks då vara:

1) Boka hela resan i Economy Extra, vilket finns de önskade datumen
2) Boka ARN-EWR i C-klass med Amex-rabatt och boka separat anslutning LLA-ARN-LLA för pengar eller poäng
3) Strunta i att utnyttja Amex-vouchern.

Idéer, tankar, förslag?
 

Dr. Miles

Expert
Om det var jag, skulle jag välja alternativ 2.
2) Boka ARN-EWR i C-klass med Amex-rabatt och boka separat anslutning LLA-ARN-LLA för pengar eller poäng
 

Dr. Miles

Expert
Strategi:

  1. Boka 2 C award stolar med AMEX vouchern.
  2. Boka 2 platser Luleå-Stockholm T/R med SAS EuroBonus poäng online. (så att du kan avboka gratis senare).
  3. Hoppas på att det blir Point Bargain under er inrikes resperioden.
  4. Boka nya 2 platser Luleå-Stockholm T/R med SAS EuroBonus poäng online.
  5. Avboka 2 platser Luleå-Stockholm T/R som du har bokat tidigare.
 

EBGGOT

Medlem
Strategi:

  1. Boka 2 C award stolar med AMEX vouchern.
  2. Boka 2 platser Luleå-Stockholm T/R med SAS EuroBonus poäng online. (så att du kan avboka gratis senare).
  3. Hoppas på att det blir Point Bargain under er inrikes resperioden.
  4. Boka nya 2 platser Luleå-Stockholm T/R med SAS EuroBonus poäng online.
  5. Avboka 2 platser Luleå-Stockholm T/R som du har bokat tidigare.


Charlie Sheen och AHO.... winning ....
 

agehall

Medlem
Vänta nu, kan man verkligen inte få ett par stolar i Y på anslutningen till IC C? Det borde ju gå lika bra som att man kan boka C på utresan och M på hemresan men få betala för C åt båda hållen tycker jag. Jag skulle ringa igen och prata med dem. Men annars skulle jag köra på AHOs strategi.
 
Toppen