Senaste nytt

dubbla poäng från 24 till 26 november 2023 på alla köp med ditt SAS EuroBonus

Är fortfarande lite osäker hur det kommer fungera med ”köpgränsen” vid denna dubbelhelgen. Jag maxade i stort sett min kredit förra dubbelhelgen, knappt 10 000 kr kvar. Om det nu fungerar som sagts så kommer jag ju bara kunna spendera knappt 10 000 kr denna gången vilket inte känts upplyftande.
Och det känns lite praktiskt av dem att lägga en dubbelhelg redan nu, om detta är en begränsning. Men det är iofs sällan det finns en logik i saker...
 
Är fortfarande lite osäker hur det kommer fungera med ”köpgränsen” vid denna dubbelhelgen. Jag maxade i stort sett min kredit förra dubbelhelgen, knappt 10 000 kr kvar. Om det nu fungerar som sagts så kommer jag ju bara kunna spendera knappt 10 000 kr denna gången vilket inte känts upplyftande.
Och det känns lite praktiskt av dem att lägga en dubbelhelg redan nu, om detta är en begränsning. Men det är iofs sällan det finns en logik i saker...
Är väll bara betala in det du har spenderat på kortet och "nolla" spenden
 
Fakturan är redan betald. Var mer att det pratats i otaliga inlägg om att man inte kan påverka den köpgräns man har på kortet genom att betala in. Att den ska vara satt att gälla i 60 dagar.
Ja men finns ju inget som hindrar dig att betala hela balansen på kortet innan ev faktura och sen betala direkt efter helgen igen för att få mer spenden
 
  • Gilla
Reactions: hco

BJi

Medlem
Förra dubbelhelgen slog en spärr till för mig, trots att jag inte gått över kreditgränsen. Mitt minne från samtalet med SEB var att jag hade för hög spend under en rullande 30-dagars period. Möjligen är det så det är implementerat hos dem.
 

JKS

Medlem
Förra dubbelhelgen slog en spärr till för mig, trots att jag inte gått över kreditgränsen. Mitt minne från samtalet med SEB var att jag hade för hög spend under en rullande 30-dagars period. Möjligen är det så det är implementerat hos dem.
Så har jag oxå fattat det efter kontakt med kundtjänst, dvs köp jag gör idag nollas först om 30 dagar, oberoende av om jag gör inbetalning tidigare eller ej till SEB.
 
  • Gilla
Reactions: BJi

Maxxan

Medlem
Vad ska man göra om man inte fått ett mail? Funderar på att ringa kundtjänst imorgon, men finns det en generell länk man kan använda?
 

mha321

Medlem
Så har jag oxå fattat det efter kontakt med kundtjänst, dvs köp jag gör idag nollas först om 30 dagar, oberoende av om jag gör inbetalning tidigare eller ej till SEB.
Det finns en sådan gräns. Den är dock inte nödvändigtvis samma som kreditgränsen. Och den är inte heller nödvändigtvis statisk utan kan variera baserat på spend mönster. Däremot har jag någonstans fått för mig att den åtminstone aldrig blir *lägre* än kreditgränsen.
 
Toppen