Senaste nytt

FREE UPGRADE coming your way

Hachans

Medlem
Ja på datorn ja, men på Android med Chrome går det inte.
Men fick bli ny webbläsare i mobilen får att just få den funktionen.

Men i grunden är det ju så att många av oss anser att det inte ska vara reklam på forum delen, speciellt inte så inträngande som den är.

Även iPhone kan blockera annonserna. Konstigt att inte liknande funktionalitet finns på Android.

Men hur som helst, kanske dags att starta upp ett nytt forum? Finns ju ett gäng billiga plattformar. Någon som är mer tekniskt kunnig får gärna konfigurera det.
 

Doctor-X

Medlem
Utan att ha fakta så har jag en känsla av att aktiviteten har gått ner betydligt det senaste året. Detta kommer bara accelerera tappet.

Edit: just nu får jag reklam för sömntabletter och bilmekaniker. Intressant kund-analys de verkar ha gjort

Håller helt med, detta kommer göra att BC forumet går i graven. Tråkigt men hoppas vi kan återförenas på en annan sida. Tycker en forumdel till Award Planner vore en kanon idé! @Mattias Holmén
 

jonten

Medlem
Fanns en enkel lösning på det, jag kör Android och Chrome. Laddade ner Firefox och uBlock origin. Bytte genvägen som jag hade i Chrome till en genväg till Firefox.
Så kör all annan surf i Chrome och BC i eldräven.
Annonser borta

Men instämmer med övriga, det är nerlagt mycket tid och kompetens i forumet. Tråkigt att just den delen får reklam.
 

chaudi

Medlem
Ja på datorn ja, men på Android med Chrome går det inte.
Men fick bli ny webbläsare i mobilen får att just få den funktionen.

Men i grunden är det ju så att många av oss anser att det inte ska vara reklam på forum delen, speciellt inte så inträngande som den är.

Firefox och unlock origin funkar utmärkt på Android, vilket ändå är en bra väg att gå då Chrome går mer åt hållet att göra det svårt/omöjligt för adblockers.
 
Fanns en enkel lösning på det, jag kör Android och Chrome. Laddade ner Firefox och uBlock origin. Bytte genvägen som jag hade i Chrome till en genväg till Firefox.
Så kör all annan surf i Chrome och BC i eldräven.
Annonser borta

Men instämmer med övriga, det är nerlagt mycket tid och kompetens i forumet. Tråkigt att just den delen får reklam.
Det låter ju inte som en jätteenkel lösning ändå. Använda två olika browsers bara för att BC vill kränga spådomar.
 

jonten

Medlem
Jag har en mapp på skärmen med genvägar till siter jag besöker oftare, jag bytte ut Chrome genvägen till Firefox genväg. För mig är det en hygglig workaround.
Men problemet borde inte uppstått
 

Attachments

  • Screenshot_20221230-100357~2.png
    Screenshot_20221230-100357~2.png
    381 KB · Visningar: 58
Toppen