Senaste nytt

New York över trettonhelgen, någon som har tips på musikaler eller annan upplevelse?

TeeW

Medlem
God eftermiddag alla BC diggare!

Jag och frun samt en god vän till oss ska åka på kort visit till New York över trettonhelgen. Tänkte frun skulle få någon upplevelse i julklapp när vi är där som tex att gå på en musikal eller liknande. Är det någon här som har några bra tips på saker att göra eller uppleva då man är i New York. Bomba gärna med förslag då det är min första gång på östkusten.
 

Maja

Medlem
En musikal är magiskt! Om ni önskar gå alla tre så skulle jag säga att ni gör bäst i att boka i förväg. Är ni endast två och det inte är lika viktigt så finns det många sk. Rush tickets ni kan göra ett försök att få. Det kan gå vägen, men ni kan även bli utan. Broadway Rush, Lottery, and Standing Room Only Policies

Är vädret på den bättre sidan så är alltid en promenad över Brooklyn Bridge trevligt likväl längs med The High Line och genom Central park.

Julgranen vid Rockefeller Plaza brukar också vara trevlig att se, ett besök vid någon av utsiktsplatserna - Empire State Building, The Edge, Top of the Rock.

Trevlig resa!
 

Patrik

Medlem
Tog dit familjen i höstas och gjorde allt turistigt, så lite tips för en första-gångare:
Promenera i Central Park
Musikal, absolut, rekommenderar Hamilton (och gå till Trinity Church och se Alexander och Elizas Hamilton grav)
Top of the Rock för utsikten mot Empire State och Central Park
Fika på Pret (finns överallt och är roligare än Star Bucks)
Cote om ni gillar korean bbq (https://guide.michelin.com/en/new-york-state/new-york/restaurant/cote)
Intrepid Museum, hur många chanser får man att gå ombord på ett hangarfartyg? Köp till Concorde experience, ett måste för oss på den här site:n! ;-)
 

Maja

Medlem
Troligen enda vettiga som går på broadway, är ett måste om man är i London eller NYC.

Smaken är som baken, men visst Book of Mormon är bra, men jag skulle säga att Hamilton slog den med hästlängder. Är man ett Harry Potter-fan så är Harry Potter and the Cursed Child magiskt bra också.
 

Abbs

Medlem
Tog dit familjen i höstas och gjorde allt turistigt, så lite tips för en första-gångare:
Promenera i Central Park
Musikal, absolut, rekommenderar Hamilton (och gå till Trinity Church och se Alexander och Elizas Hamilton grav)
Top of the Rock för utsikten mot Empire State och Central Park
Fika på Pret (finns överallt och är roligare än Star Bucks)
Cote om ni gillar korean bbq (https://guide.michelin.com/en/new-york-state/new-york/restaurant/cote)
Intrepid Museum, hur många chanser får man att gå ombord på ett hangarfartyg? Köp till Concorde experience, ett måste för oss på den här site:n! ;-)
Bra tips förutom Pret a manger…
 
Toppen